piatok, februára 04, 2011

V čom sú Američania iní...?

Je mi z toho trochu do smiechu, som v Amerike ešte len 2 dni a už idem písať článok na tému "Rozdiely medzi Amerikou a Slovenskom!" :D Ale z vlastnej (zatiaľ len veľmi chudobnej) skúsenosti a z rozprávania slečny I. vám môžem prezradiť nasledujúce informácie:

- Američania sa v dome alebo v byte nikdy nevyzúvajú. Nikdy!
- Všade majú klimatizáciu.
- Výbavou každého obytného domu alebo bytu je drvič odpadkov, práčka a sušička.
- Jedia veľa a rýchlo!
- Každý tu má svoj obľúbený fastfood (ja ešte nie! :D)
- Vraj každý pravý New Yorker má pri telefóne odložených aspoň 10 menu z okolitých reštaurácií, aby si mal z čoho vybrať a zavolať donáškovú službu (to je ale len povera! :D)
- Nehovoria si "Dobrú chuť!".
- Do každého nápoja pridávajú kopu ľadu. 
- Jedia nezdravo, no "pre istotu" pijú Diet Coke.
- Všetci milujú Starbucks.
- Nemajú (a teda neoslavujú) meniny.
- Nechcú a nie sú schopní naučiť sa cudzí jazyk.
- Začiatkom týždňa je nedeľa, nie pondelok.
- Sú však oveľa priateľskejší ako Slováci, často sa vám dokonca prihovorí neznámy človek na ulici.
- Plastové fľaše sa recyklujú (5 centov/kus)
- Používajú Fahrenheity, libry, stopy, palce... a na metrický systém neprejdú nikdy! Ten totiž nedáva zmysel!
- Všetci si chcú žiť pokojný a bezstarostný (čiže "bežný") život. 

... a presne o tom celá Amerika je, o bežnom živote. Spraviť si školu, nájsť si bývanie, založiť si rodinu, chodiť na bejzbalové zápasy, každú nedeľu pokosiť trávnik pred domom, veriť v Boha, chodiť na nákupy, veľa jesť, každý večer pozerať televízor a nikdy sa nezaujímať o nič iné. Toto je americký sen. Žiť konzumom. Konzumovať a nerozmýšľať.

Síce podobne žije aj väčšina ľudí na Slovensku (a kdekoľvek na svete), ja viem, že zo mňa sa taký človek nikdy nestane. Môj americký sen je, našťastie, úplne iný. A i keď to bude znieť naivne, verím v to.

Verím v to, že Amerika mi pomôže uskutočniť svoje sny, pretože je to úplne iný svet. Avšak ten, "kto nikdy nezaňuchal západný svet", nepochopí...
 
;