pondelok, decembra 13, 2010

Betyino veľké televízne priznanie

Drahý denníček,

konečne sa mi podarilo zosumarizovať tých pár myšlienok do nejakého zmysluplného textu. Úprimne sa musím priznať, že práve táto téma mi napadla pri čítaní tých... nazvime to "zvláštnych" diskusií na Medialne.sk. Tí ľudia už vážne nemajú už nič iné na robote? Mne bolo doslova a do písmena zle, keď som si čítala tie úžasne zmysluplné komentáre o stave našich komerčných televízií. Čudujem sa, že zrejme jediným životným cieľom týchto ľudí je urážať sa navzájom a hádať sa na tému, ktorá zo spomínaných televízií je lepšia v primitívnych programoch pre ľudí s inteligenčným kvocientom pod 15. (Hovorme o komerčných televíziách, STV je stratený prípad, right?).

Tak teda konkrétne - Adela Show.
Musím sa priznať, že som sa na túto novinku viac ako tešila a o to viac som bola sklamaná, keď bola vypustená do éteru. Neviem prečo, ale slečnu Adelu mám ako moderátorku rada, mala som ju rada, budem ju mať rada... ale ten program už proste prekračuje hranice únosnosti.

Čakala som, že si teda vyprofiluje svoj vlastný formát - keď už nechce byť ako Jan Kraus, ktorý zhadzuje svojich vlastných hostí a ide mu to dosť dobre, či Larry King, ktorý za 25 rokov svojej kariéry položil tie najzapeklitejšie otázky tisíckam respondentov. Lenže, ničoho som sa nedočkala...

Aha - vlastne dočkala. Sexistických rečí, urážok handicapovaných ľudí, príp. ďalších milých pomenovaní ľudí, ktorý sa v showbiznise nevyskytujú. Ten Sajfa ma mimoriadne sklamal - respektíve vedela som, že je primitív, ale že až takýto primitív... Jeho reči vždy naberajú jasný - sexuálny (pod)tón a tvári sa ako Riaditeľ zemegule a práve to ukazuje primitívnosť a prízemnosť jeho ducha. Neviem, čo si tým tento človek potrebuje dokazovať, ale fakt zrejme ide o nenaplnené ľúbostné či sexuálne ambície, Peter Menky mal pravdu...

Argument proti - všetci ľudia tvrdia, že majú po krk svojich vlastných problémov a potrebujú sa preto odreagovať práve pri takýchto programoch... ale vážne je to až takéto zlé? Vlastne nehovorím ani tak o Adela Show, ktorá má aspoň akú-takú úroveň a to vďaka ľuďom, ktorí Sajfovi vezmú slovo. Hovorím skôr o pani Norike, farmárovi, čo hľadá ženu (zvyčajne osoba, pre ktorú je "žena" príliš pekné pomenovanie - nechcem byť zlá, ale jedná sa doslova o socky) či dokonca seriáli Panelák či Ordinácia v ružovej záhrade. Toto je typ programu, pri ktorom sa ľudia chcú akože "odreagovať?" ... Tak fajn, ale to sme už potom fakt klesli hlboko... Áno, chápem, že nie všetci ľudia majú chuť pozerať "intelektuálne programy", ale Norika, farmár či Panelák je pod úrovňou každého dôstojného človeka.  

Späť k Adela Show - k slečne Evite či Leošovi Marešovi sa z pochopiteľných dôvodov ani nevyjadrujem. Jediná osoba, ktorá pochopila tento formát, bola Lasicova dcéra (lenže tá je málo zaujímavá, preto sa tam často neobjavuje).

Slečna Adela sa na tom v podstate len dobre vezie a úprimne nechápem, ako sa môže nechať takto zhadzovať. Myslím si, že je to pod jej úroveň. Keďže si už ale pripadám ako Nora Mojsejová, svoju úžasne zmysluplnú úvahu zakončím dúfaním, že úroveň slovenských televízií sa niekedy v budúcnosti zlepší. Aj tak sú všetky na jedno kopyto...

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 
;